Geoblog.pl    Swierszcz    Podróże    !Brindemos por la vida, es linda!    O tym jak zostałem caballero

O tym jak zostałem caballero

Kolumbia
Kolumbia, San Agustin

San Augustin, Pon. Wielkanocny, 13 IV

Nie wiem co mi strzeliło, że dałem się namówić na konne zwiedzanie. Chyba byłem zbyt zaspany, po nocnym autobusie i kwarcie rumu.
Tutaj, jak zazwyczaj w takich dziurach „naganiacze” hotelowi łączą w jednej osobie właściciela hotelu, agenta podróży i organizatora usług turystycznych. Dałem się „złapać” do hotelu świadomie, acz niby „z łaski” bo cena 10 tys. wydała mi się przystępna.
Hotel miał być 1 km za miastem. Niestety okazało się, że stromo pod górę, czyli ten kilometr to jest do miasta, a z powrotem ... :-( Tak w sam raz na dłuuugi pobyt.
Gdybym jeszcze raz był w San Agustin, zamieszkał bym w centrum (zapewne taniej). Jest tam Internet, pełno tanich knajp, supermarkety i 2 bankomaty.
Właściciel i wszechagent w jednej osobie namówił mnie na konie. Pierwotnie chciałem tą trasę (niecałe 10 km) „zrobić” piechotą. Nie mniej widząc stromiznę okolicznych pagórków „złamałem się”. Oczywiście nie za darmo – Zszedł z ceny 15 tys. Lecz i tak suma, którą zapłaciłem (55 tys.) to było więcej niż za 20-o godzinną podróż z Bogoty. A tylko 3 godziny. No ale byłem sam a płaciłem za 2 konie i przewodnika.

Pierwszy raz (o ile pamiętam) w życiu jechałem konno. Jeździłem już na słoniu, wielbłądzie, psie ale na koniu? Nie pomnę...
Jak na pierwszy raz poszło mi nieźle. Ani razu nie spadłem, nawet robiąc jedną ręką zdjęcia z konia. A droga nie była łatwa, kamienisto – błotnista, miejscami zbyt stroma nawet dla pieszego, tak że konie się zsuwały po mokrej glinie. W 90% długości nieprzejezdna dla pojazdów kołowych. W dolinkach konie zapadały się w błocie po strzemiona!
Moja szkapa nazywała się Hortencia. Oficjalnie Doña Hortencia, dla znajomych Muña.