Geoblog.pl    Swierszcz    Podróże    !Brindemos por la vida, es linda!    La Paz – deja'vu

La Paz – deja'vu

Boliwia
Boliwia, La Paz

La Paz, 7 II, 11:11
Jak bym już tu kiedyś był! Skąd je znam? Ciśnie się na klawisz – Katmandu. Ale w Katmandu nie ma wieżowców. To jakiś mix Katmandu z centrum Deli, albo Bombaju. W każdym bądź razie zakochałem się w La Paz od pierwszego wejrzenia. Ma w sobie to coś, co już pisałem o górskich miastach. Zacząłem się nawet łamać, czy nie zostać jedną noc więcej. Tylko hotel mnie odstręcza (dormitory w cenie jedynki w Kopakabanie). La Paz wyraźnie cierpi na niedostatek hoteli dla białasów – podróżników, ergo jest interes do zrobienia...
Obleciałem wczoraj ładnych parę kilometrów piechotą i to bez żadnej zadyszki. Tak sobie rozciągnąłem płucka w Maczupikczu. Nie ma tu wyodrębnionej starówki. Nowe wieżowce stawiają między kamieniczkami. Uważam, że to błąd stawiać wieżowce w dolinie. Na stokach i szczytach prezentowały by się o wiele lepiej, a na dole psują perspektywę. No ale sądząc po ich architekturze, są ze zeszłego wieku. Nowsze La Paz dawno już się „wylało” z kotliny i „spłynęło” na dół, „obryzgawszy” otaczające stoki i grzbiety gór. Rozpiętość wysokości n.p.m. w mieście przekracza 1000 m! Do najnowszego „city”, jak i do przedmieść na górach już nie dotarłem. Ale na to potrzeba by tygodni.
A ile tu kramów, straganów, sklepów, salonów i klubów. Zapewne jest tu wszystko. Ruch uliczny na miarę miast Uttar Pradesh'u. A jakie kościoły. Niewiele polskich kościołów mogło by się równać wyposażeniem z kościołem św. Franciszka i wielkością z tutejszą katedrą (Nota bene niezbyt starą i z wyraźnym piętnem masońskim).

c.d.n.

mej i Lali
mej i Lali - 2009-02-08 11:57
To jest inny komentarz zęby było widać ze tez sledze - z przyjemnością - losy Podróżnika. Bardzo podobały mi się 'Dzwony Zygmunta :)'. Pędzisz Waść niczym Tour de France. Pytanie techniczne - jak w Peru i Boliwii z ATM'ami? Uściski z Ciudad de Dragon, Wawelski Dragon.

Swierszcz
Swierszcz - 2009-02-09 00:31
Wydawało mi się, że już ponarzekałem na ATM'y (Cajeros automaticos). Otóż w Peru należy unikać najpopularniejszej sieci Global Net - kasuje słoną prowizję 3,25-4,5%! ATM'y zwykłych lokalnych banków nic nie pobierają. Wszystkie bankomaty wypłacają zarówno sole jak i zielone. W Boliwii nic jeszcze nie wybierałem, ale "przyglądałem się" bankomatom. Wszystkie akceptują systemy "Plus" i "Visa Elektron".
Pozdrawiam i oczekuję...

Helwetia
Helwetia - 2009-02-09 16:28
Imponująca panorama La Paz , a i zdjęcia są piękne.

Swierszcz
$wierszcz Wędrowniczek
Zasoby: 212 wpisów212 112 komentarzy112 1923 zdjęcia1923 93 pliki multimedialne93